Om barnehagen

Timenes gårds og naturbarnehage ble startet i 1996 og er privateid. Den ligger i naturskjønne omgivelser på Timenes (Hånes) ca. 8 km øst for Kristiansand. Barnehagen har 24 heltidsplasser for barn i alderen 0-6 år. Barnehagen har hovedfokus på dyr, gård og natur. Vi mener at barns tilgang til tett kontakt med dyr og natur er gull verdt :)

Vi har egne dyr på gården som er nærmeste nabo. Vi tilbringer mye tid ute og på gården hver dag året rundt.

Barehagen er en 1 avdelings barnehage for barn i alderen 0-6 år. Store og små er mye sammen og lærer mye av hverandre. De små kan lære av de store og de store lærer å ta hensyn til de små.Barna deles også inn  i grupper , hvor innhold og aktiviteter tilpasses aldergruppen. I tillegg har 5 åringene en egen skolestarter gruppe (temmelig hemmelig klubb). Disse blir rosaruss på våren.